Cilt 1 | Sayı 1
Madde, Diyalektik ve Toplum
Bilim ve Aydınlanma Akademisi
Ocak2018 | Cilt1 | Sayı1
DOSYA | | | Sovyetler Birliğinde Bilim |
Sovyetler Birliği’nde Psikiyatri Kötüye Mi Kullanıldı? |
||
Lısenko’nun Çalışmaları ve Yöneltilen Eleştirilerin Tarihsel Arka Planı |
||
Ekim Devrimi Neden Toplum Sağlığında Diğer Sistemlere Göre Başarılı Oldu? |
||
DOSYA | | | Eğitimde Müfredat Değişikliği |
Öğretim Programı (Müfredat) Değişikliği Nasıl Okunmalı? |
||
Yenilenen Müfredatın Çocuk ve Ergenlerin Psikososyal Gelişimine Etkileri |
||
Evrim Eğitimi Çalıştay Raporu |
||
SÖYLEŞİ | | | Prof. Dr. Yannis Missirlis İle Söyleşi |
Antik DNA ve neolitik toplumsal dönüşüm |
Kapak Resmi: Diego Rivera | Dörtyol Ağzındaki İnsan, 1933
Meksikalı sanatçı tarafından New York’ta Rockefeller Binası’nın lobisine yapılan bir duvar resmidir. O günlerin (ve belki günümüzün) toplumsal ve bilimsel ortamını yansıtmaktadır. Bir projenin parçası olan resim her ne kadar sipariş veren dev sermaye grubu tarafından onaylansa da özellikle resimdeki Lenin detayı siparişin ve sanatsal etkinliğin yarıda kesilmesine neden olur. Resimde yer alan bazı detaylar 1933 yılında kapatılır. Ertesi yıl ise yerinden sökülür. Resim Dego Rivera tarafından daha sonra Meksika’da “İnsan, Evrenin Efendisi” adıyla tamamlanmıştır.